OP DEZE WEBSITE VIND JE VAN ALLES OVER DE POPPENHUISHOBBY, MINIATUREN, POPPENHUIZEN, WORKSHOPS EN NOG VEEL MEER ....

woensdag 3 december 2014

Printables, miniaturen en inspiratie voor Kerstmis in het poppenhuis


Ben je op zoek naar printables of ideeën hoe je het poppenhuis
kunt versieren voor de Kerst?

Klik dan hier voor mijn Pinterestbord ”Dollhouse Christmas”

Wil je weten hoe je de plaatjes moet kopiëren of verkleinen
klik dan hier voor de uitleg op mijn blog

Good Sam Showcase of Miniatures: Holiday Greetings



Miniatuur Gingerbread huis gemaakt door PetitPlat












8 opmerkingen:

  1. HI Xandra, dankjewel voor jouw link naar jouw Pinterestbord naar de printables, maar ik heb daar geen account, dus krijg ik een balk te zien :(! Jammer!
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ilona,

      Jammer dat ze je niets laten zien... Lid worden is gratis... Ik gebruik het als prikbord voor ideeën voor later :)

      Groetjes Xandra

      Verwijderen
  2. Thank you for the printables and the Pinterest link. The pictures are beautiful and perfect. I am following it.
    Hugs,
    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk je gevonden te hebben op pinterest ik heb mij aangemeld als volger je bent mijn allereerste die ik volg..... Want ik zelf ben pas een paar dagen lid maar heb geen idee hoe ik van pinterest kan uitprinten...
    Ik dacht in een nieuw venster maar helaas dan print hij niet alleen het gevraagde plaatje maar 3 bladzijdes en dan wat ik wil met tekst erdoor heen... dus..... HELP weet jij hoe ik het kan printen.
    Alvast bedankt,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marijke.

      Leuk dat ik de eerste ben die je gaat volgen. Alles op mijn Pinterest heeft met poppenhuizen te maken dus er valt genoeg te zien.

      De plaatjes kun je opslaan op je computer door op het plaatje
      te gaan staan

      Klik op je rechter muisknop en kies voor afbeelding kopiëren

      Open Office – Word

      Ga in het document staan, klik op je rechter muisknop, kies voor plakken en je ziet het plaatje staan

      Dubbel klikken met rechter muisknop op het plaatje, dan opent er een schermpje met allemaal tabbladen

      Als je op “grootte” klikt kun je het aantal centimeters of millimeters in hoogte en breedte veranderen

      Zo kun je schaal 1:12 maken of iedere andere gewenste verhouding

      Klik op oké en Word maakt je plaatje op maat

      Opslaan, uitprinten, op stevig papier plakken, voorzichtig uitknippen en klaar is je post

      Als je de post voor het poppenhuis een oud uiterlijk wilt geven moet je alle randjes even in een stempelkussentje drukken

      In de hobbywinkel kun je kleine stempelkussentjes in
      diverse kleuren kopen

      Veel plezier met verkleinen wat het is leuk om je poppenhuis met dit soort details "levendig" te maken.

      Groeten Xandra

      Verwijderen
    2. Dank je wel ga het uitproberen!
      groetjes van Marijke

      Verwijderen
  4. Veel succes ermee Marijke. Het maakt het poppenhuis extra leuk :)

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.